Лукашэнка разлічвае, што порт і СЭЗ "Сохар" стануць надзейнай стартавай пляцоўкай для кааперацыі з Аманам - РУП «Беларускія латарэі»
8-017-329-21-28 Праверка білетаў

Лукашэнка разлічвае, што порт і СЭЗ “Сохар” стануць надзейнай стартавай пляцоўкай для кааперацыі з Аманам

17 снежня, Аман /Кар. БЕЛТА/. Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка разлічвае, што порт і СЭЗ “Сохар” стануць надзейнай стартавай пляцоўкай для кааперацыі Беларусі і Амана. Аб гэтым гаворыцца ў запісе, які ён пакінуў  па выніках наведвання  гэтых аб’ектаў на поўначы Амана, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

«З цікавасцю азнаёміўся з інфраструктурай і магчымасцямі глыбакаводнага порта і свабоднай эканамічнай зоны «Цукар». Гэтыя аб’екты з’яўляюцца сапраўднымі жамчужынамі Амана, губернатарства Паўночная Аль-Баціна і новага шляху “Поўнач – Поўдзень”, – адзначыў кіраўнік дзяржавы. — Лагістычныя і вытворчыя магчымасці робяць порт і СЭЗ «Сохар» важнымі інструментамі дасягнення мэт устойлівага развіцця і росквіту вашай краіны, якія рэалізуюцца Яго Вялікасцю Султанам Хайсамам бен Тарыкам у рамках праграмы «Бачанне Амана 2040».

“Падобна да таго, як аль-Дукм вывеў на новыя вышыні касмічную праграму Амана, упэўнены, што порт і СЭЗ “Сохар” стануць надзейнай стартавай пляцоўкай для кааперацыі Беларусі і Амана”, — гаворыцца ў запісе ад імя Аляксандра Лукашэнкі.

Для кіраўніка дзяржавы правялі падрабязную экскурсію па тэрыторыі порта і СЭЗ – расказалі аб асаблівасцях работы і размешчаных там прадпрыемствах, лагістычных перавагах і інфраструктуры.

Абмяркоўваліся перспектывы задзейнічання мясцовых магчымасцей у развіцці беларуска-аманскага супрацоўніцтва, у тым ліку ў сферы паставак і рээкспарту беларускай прадукцыі, стварэння сумесных прадпрыемстваў. Аляксандр Лукашэнка непасрэдна на месцы зверыў пазіцыі з членамі беларускай дэлегацыі і даў шэраг практычных даручэнняў.

Прэзідэнт наведаў буйное прадпрыемства, якое займаецца вытворчасцю палімернай прадукцыі. Яно належыць буйной кампаніі Амана, якая працуе ў такіх сферах, як разведка і здабыча нафты і газу, нафтаперапрацоўка, нафтахімічная вытворчасць, гандаль, альтэрнатыўная энергетыка, вытворчасць электраэнергіі, а таксама інфраструктура.

Напярэдадні Аляксандр Лукашэнка расказаў журналістам аб прапанове Султана Амана Хайсама бен Тарэка Аль Саіда стварыць у краіне хаб беларускіх тавараў.

“Для нас вельмі важна, каб мы вызначылі кропку. Порт, можа, яшчэ нешта будзем глядзець. І адтуль пайшлі нашыя тэхналогіі, якія ў Амане патрэбныя. Таму мы будзем на беларускіх тэхналогіях ствараць тут сумесныя прадпрыемствы і будзем рухацца на захад, на ўсход, на поўнач адсюль з Індыйскага акіяна, прадаючы свае тавары, – сказаў беларускі лідэр. – Вельмі добрую прапанову ўнёс Султан: стварыць тут хаб – такі цэнтр беларускіх тавараў. І я ўчора яму сапраўды сказаў, што вырабляць мы навучыліся шмат чаго. Гандляваць – яшчэ не вельмі. Ну а яны спрадвеку (умеюць гандляваць. – Заўвага БЕЛТА). І ў гэтым плане паабяцалі нам аказаць дапамогу».

У інтэрв’ю журналістам міністр прамысловасці Беларусі Аляксандр Яфімаў заявіў, што Беларусь разлічвае задзейнічаць порт і свабодную эканамічную зону «Сохар» пад сумесныя праекты з Аманам: «Задача наведвання порта і СЭЗ у тым, каб падабраць пляцоўку для стварэння сумесных прадпрыемстваў і ў далейшым рэалізацыі праекта па фармаванні хаба беларускіх прамысловых тавараў у Султанаце Аман з мэтай прасоўвання нашых тавараў на рынку трэціх краін».

Беларусь разлічвае задзейнічаць порт і СЭЗ “Сохар” пад сумесныя праекты з Аманам

Ён зазначыў, што порт займае прывабнае становішча з пункту гледжання лагістыкі. “Так было гістарычна. Так застаецца і па сённяшні дзень. Таму, улічваючы добрае лагістычнае становішча дадзенага порта, нашы інтарэсы звязаны менавіта з тым, каб у гэтым порце фармаваць наш прамысловы хаб. Пераважна мы разглядаем пляцоўкі СЭЗ для таго, каб размяшчаць будучыя сумесныя прадпрыемствы», – заявіў Аляксандр Яфімаў.

Паводле слоў міністра, пералік тавараў, якія могуць быць зроблены на тэрыторыі Амана, дастаткова шырокі. «Гэта і ўнутраны рынак. Ім патрэбна сельскагаспадарчая прадукцыя, трактары, усё, што з імі звязана: прычапное, навясное абсталяванне, камунальная, дарожна-будаўнічая тэхніка, – сказаў ён. – І, вядома, вялікім патэнцыялам валодаюць тавары, якія можна перанакіраваць на рынкі трэціх дзяржаў. І тут ужо пералік значна шырэйшы. Гэта кар’ерная, грузавая тэхніка, усё, што звязана з лагістычнай інфраструктурай. Гэты пералік тэхналогій, тавараў мы гатовы прапанаваць нашым аманскім партнёрам для рэалізацыі на іх тэрыторыі».

Порт “Сохар” пабудаваны ў 2002 годзе, знаходзіцца на паўднёвы ўсход ад Армузскага праліва, на беразе Аманскага заліва. Апрацоўвае больш за 1 млн т марскіх грузаў у тыдзень і каля 3, 5 тыс. судоў у год.

Свабодная эканамічная зона “Сохар” створана ў 2010 годзе побач з портам.

Глыбакаводны порт і прылеглая да яго СЭЗ размешчаны ў адміністрацыйным цэнтры правінцыі Паўночная Эль-Баціна, на паўдарогі паміж гарадамі Дубай (ААЭ) і Маскат (Аман). Займаюць тэрыторыю 45 кв. СЭЗ “Сохар” з’яўляецца адной з чатырох асаблівых эканамічных зон на тэрыторыі Амана. Статусам СЭЗ таксама надзелены свабодная зона “Салала”, свабодная зона “аль-Мазуна” на мяжы з Еменам, горад аль-Дукм. Порт і СЭЗ кіруюцца кампаніяй “Сохар Інтэрнэшнл Дэвелапмент”, сумесным прадпрыемствам урада Амана, порта Ратэрдама (Нідэрланды) і індыйскай кампаніі “СКІЛ Інфрастракчэ”.

З моманту стварэння СЭЗ “Сохар” прыцягнула інвестыцый на суму больш за $ 26 млрд і стала адной з найбольш дынамічных і паспяховых прамысловых зон рэгіёну Заліва. На тэрыторыі СЭЗ размешчаны прадпрыемствы нафтахімічнай і лагістычнай галіны, па вытворчасці пластмас, металургіі, здабычы карысных выкапняў, харчовай і аўтамабільнай прамысловасці.

У ліку пераваг зоны – зручная лагістыка, адсутнасць імпартных пошлін і пошлін на рээкспарт, вызваленне ад падаткаў на прыбытак арганізацый да 25 гадоў і адсутнасць асабістага падаходнага падатку.